Videodelingsappen har oppsummert året som snart er omme med norsk perspektiv – og verdt å merke seg er at hundeelskeren Marie Ulven Ringheim dankes ut av en italiensk mynde når det gjelder antall følgere på plattformen.

Honey the Iggy har nemlig 2,9 millioner følgere mot Girl in reds 2,6 millioner. Men de ligger likevel langt bak den som TikTok trekker frem i sin 2022-oppsummering av de største norske skaperne:

Det nemlig Guro Elde Paulsen eller Guro Belly, som gjennom å dele matinnhold har fått 7,4 millioner følgere og er en av de norske kontoene som vokste aller raskest i året som snart har gått. Et lite stykke etter ligger en trio med artister: Alan Walker med 6,6 millioner følgere, Marcus & Martinius med 4,7 millioner og Aurora med 4,6 millioner.

Når millioner med agurkspising

Suksess i TikTok-sammenheng kan også måles i om en video tar av og går viralt, som for eksempel David Rolandsen Berg opplevde da han la ut en humoristisk hengemyrvideo som til nå har 151 millioner visninger. En rørende kjærlighetserklæring til den avdøde kona førte til 88 millioner visninger for bestefaren Beppa, mens Guro Bellys agurkchallenge, hvor hun spiser en syltet agurk, er oppe i 79 millioner visninger.

NTB