Grimstadmannen, som selv kjører elbil i form av Hongqi, som drosje, var raskt framme med mobiltelefonen for å ta noen bilder.

– På grunn av all kamuflasjen klarer jeg ikke å se hvilken bil det er. Men det er tydelig at de ikke ønsker så mye oppmerksomhet, for jeg fikk noen stygge blikk av kineserne som var ved bilen, forteller Olsen.

Første: Landets første Hongqi el-drosje var det Inge Olsen ved Taxi & Turvogn i Grimstad, som fikk seg. Her avbildet med doningen. Foto: Baard Larsen

Nio ET7

– Jeg ser at den har kamera på taket, og på sidene. Den ligner litt på Tesla, men jeg er rimelig sikker på at dette kan være en ny, kinesisk elbil. Og tenkte at dette kunne jo være en artig sak for Adressa. Som kanskje kan finne ut av hva slags bil dette er, legger han til.

– Det er en Nio ET7. Jeg har selv sett den på utstilling, forteller Kjell Petter Eidsten, redaksjonssjef i Motor, når Adressa tar kontakt for å høre om dette er noe som de kjenner til.

Kamuflert: Her står den nye Nio-en til lading ved Tjuvholmen i Oslo fredag lunsj. Foto: Inge Olsen

100 mil

Ifølge nettsiden elbil24.no så er Nio ET7 lansert i Kina, og skal komme på det norske markedet. Da med nyeste teknologi på batterier, på 150 kWh, som skal gi en rekkevidde på inntil 1.000 km!

Nio ET7 ble første gang vist frem på norsk jord under Nordic EV Summit i Lillestrøm før jul i fjor. Modellen, med totalt ytelse fra to motorer på 653 hk/850 Nm, er ventet lansert på det norske markedet mot slutten av året.